Jenis Darah

| Selasa, 20 November 2012


Penyaluran Darah. Manusia dapat membantu sesame dengan salah satu nya mendonorkan darah. Mendonorkan darah sangat bagus untuk tubuh. Berikut ketentuan mendonorkan darah :
Darah A hanya dapat mendonorkan darahnya kepada mereka yang berdarah A dan AB dan menerima darah A dan O sahaja.
Darah B hanya dapat mendonorkan darahnya kepada mereka yang berdarah B dan AB dan menerima darah B dan O sahaja.
Darah AB dikenali sebagai Penerima Universal kerana dapat menerima darah A, B, AB dan O.
Darah O dikenali sebagai Penderma Universal karena dapat mendonorkan darahnya ke semua jenis darah A, B, AB dan O. tetapi darah O hanya bisa mendapat pendonor dari darah O juga
Jenis darah manusia juga sangat berpengaruh. Dalam mengenali kepribadian Golongan darah ternyata menentukan cara orang berpikir, berucap dan bertindak. Hal ini terutama diyakini oleh orang-orang Jepun secara lebih terperinci. Praktik pemilihan golongan darah ini dilakukan oleh mereka pada saat akan merekrut tenaga kerja untuk menentukan golongan profesional.
Untuk jenis posisi tertentu, jenis golongan darah yang diperlukan akan berbeza dengan untuk posisi lainnya. Kerana menurut keyakinan orang Jepun, tidak semua golongan darah dapat bekerja sama baiknya di semua posisi. Furukawa Takeji yang pertama kali meneliti dan menyatakan bahwa golongan darah seseorang akan mempengaruhi keperibadian dan karakter orang tersebut secara langsung .

0 Coments:

Posting Komentar

Next Prev
▲Top▲